Sunday, October 14, 2012

သီလဟူသည္...

     သီလဟူသည္....
      သီလတီတိ သီလံ၊ ကာယ၀စီကမၼာနိ သမာဒဟတိ၊ သမၼာ ဌေပတီတ်ေတၳာ၊ ဟူေသာ ဋီကာစကားအရ
ကာယကံ, ၀စီကံတုိ႔ကုိ ေကာင္းမြန္စြာ ထားတတ္ေသာေၾကာင့္ သီလမည္တယ္-လုိ႔ ဖြင့္ဆုိထားေၾကာင္း
ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒီအဖြင့္အရ ဆုိရင္ ကိုယ္ႏွင့္ႏႈတ္ကုိ ေကာင္းမြန္စြာ ထိမ္းသိန္းထားႏုိင္မႈဟာ သီလပါပဲ
       ထုိတြင္ ကာယကံ-အရ “သက္တတ္, ခုိးမႈ၊ ကာေမသု၊ သံုးခု ကာယကံ”ဆုိေသာ ကဗ်ာႏွင့္အညီ
(၁) သူတစ္ပါးအသက္ကုိ သတ္ျဖတ္မႈ၊  (၂) သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ ခုိးယူမႈ   (၃) သူတစ္ပါးသားမယားကုိ ျပစ္
မွားမႈ-ဆုိတဲ့ ဒုစရုိက္သံုးပါးကုိ ယူရပါမယ္။
       ထုိကာယကံဟာလည္း သာမည (သုိ႔မဟုတ္) အေျခခံအားျဖင့္ သံုးပါး-ဟု ဆုိရေသာ္လည္း “ကုိယ္တုိင္, တုိက္တြန္း၊ ခ်ီးမြမ္း, စိတ္တူ”ဆုိတဲ့ နည္းအရ ပြားရရင္ ကုိယ္တုိင္ျပဳလုပ္တာက သံုးပါး၊
သူတစ္ပါးကုိ တုိက္တြန္းတာက သံုးပါး၊ သူတစ္ပါးျပဳလုပ္ခ်င္လာေအာင္ ခ်ီးမြမ္းတာက သံုးပါး၊ သူတစ္
ပါးျပဳလုပ္ေနသည္ကုိ စိတ္တူ သေဘာတူေနတာက သံုးပါးအားျဖင့္ (၃x၄=၁၂) ပါး ပြားသြားပါတယ္။
       ဒီဒုစရုိက္မ်ားမျပဳလုပ္, မတုိက္တြန္း, မခ်ီးမြမ္း, သေဘာမတူေအာင္ မိမိရဲ႕ ကုိယ္ႏွင့္စိတ္ကုိ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနတာကုိ သီလေဆာက္တည္-လုိ႔ ေခၚပါတယ္။     
       ဒါကုိ “သာမညသီလ”ဟုေခၚရပါလိမ့္မယ္။ ပါရမီထုိက္ေသာ သီလအဆင့္ထိေတာ့ မေရာက္ေသးပါ။
ပါရမီထုိက္ေသာ သီလတစ္ခုျဖစ္ဖုိ႔ဆုိရင္ ...
       ၁။ ပါဏာတိပါတသိကၡာပုဒ္အရ - သူတစ္ပါးအသက္ကုိ မသတ္ရံုမွ်မက ပယ္ခ်အပ္ၿပီးေသာ ဒုတ္,
ဓား, လက္နက္ရွိရမယ္၊ ကာယဒုစရုိက္မႈေတြကုိ ဆက္ဆုပ္ရြံရွာတတ္ရမယ္၊ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ စိတ္နဲ႔
ျပည့္စံုရမယ္၊ သတၱ၀ါအားလံုးတုိ႔ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကုိ အစဥ္သျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ရမယ္။
       ၂။ အဒိႏၷာဒါနသိကၡာပုဒ္ - အရ သူတစ္ပါးကုိ မခုိးယူရံုမွ်မက ေပးသည္ကုိသာလွ်င္ ယူတတ္ရမယ္၊
ေပးသည္ကုိသာလွ်င္ အလုိရွိရမယ့္အျပင္ စင္ၾကယ္ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ သူတစ္ပါးတုိ႔ရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား
ကုိလည္း ေရွ႕ရႈေဆာင္ရြက္တတ္ရမယ္။
      ၃။ ကာေမသု မိစၧာစာရ - အရ သူတစ္ပါး သား မယားကုိ မျပစ္မွားရံုသက္သက္ မဟုတ္ဘဲ။ ျပစ္မွား
တတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ရဲ႕ ေဘးရန္မ်ား မက်ေအာင္, က်ေရာက္ခဲ့ေသာ္ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကူညီမႈေပးတတ္
ရမယ္။
       ဒါမွသာလွ်င္ ကာယကံ - အရ ပါရမီထုိက္ေသာ သီလျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
       ၀စီကံ - အရ “လိမ္ညာေျပာလစ္၊ ေခ်ာပစ္ကုန္းတုိက္၊ မုိက္မုိက္ကန္းကန္း၊ ၾကမ္းတမ္းေလျခင္း၊ ၿပိန္
ဖ်င္းစကား၊ ဤေလးပါး...မွတ္သား ၀စီကံ”ဟူသည္ႏွင့္အညီ (၁) လိမ္ညာေျပာဆုိမႈ   (၂) ေခ်ာပစ္ကုန္း
တုိက္စကားေျပာဆုိမႈ   (၃) မုိက္မုိုက္ကန္းကန္း ႀကမ္းႀကမ္းတမ္းတမ္း ေျပာဆုိမႈ   (၄) ၿပိ္န္းဖ်င္းေသာ
(အတင္း) စကားေျပာဆုိမႈအားျဖင့္ ေလးပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလးပါးကုိလည္း ကုိယ္တုိင္ေျပာဆုိမႈ-စေသာ
ေလးခ်က္ေျမွာက္ပြားပါက (၄x၄=၁၆) ပါးျဖစ္လာပါတယ္။
                                      သီလဟူသည္ အပုိင္း (၂) သုိ႔.....

No comments:

Post a Comment