Wednesday, October 31, 2012

ဒါနႏွင့္ နည္းစနစ္


““ဒါနႏွင့္ နည္းနစ္ . . . . . .””
       ၁၃၇၄-ခုႏွစ္၊ သီတင္းကၽြတ္လဆန္း (၁၄) ရက္၊ ေရနံ႔သာပ႒ာန္းသိမ္းပြဲ
       ဒီကေန႔ ပ႒ာန္းသိမ္းပြဲမွုာလည္း ေရနံေခ်ာင္းဒီဂရီေကာလိပ္က ဆရာမမ်ားကဘဲ ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္
ၾကတယ္။ ဒီဆြမ္းကပ္ပြဲမွာ ဘုန္းႀကီးက ေရစက္ခ်တရားခ်ီးျမွင့္ေပးပါဆုိလုိ႔ အဂၤုတၱရိကနိကာယ္၊ သပၸဳရိသ-
ဒါနသုတ္ကုိ အေျခခံၿပီး ဒါနအေၾကာင္းေလး အနည္းငယ္ေဟာေျပာလုိက္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါနမွ
ျပဳလုိက္ၾကၿပီဆုိရင္ ဒါနရဲ႕ ၀ိပါကအေနျဖင့္ အၯ-ၾကြယ္၀ခ်မ္းသာမႈ၊ မဟဒၶန-ေပါမ်ားပုိလွ်ံမႈ (ဘဏ္အပ္မႈ)၊
မဟာေဘာဂ-အသံုးအေဆာင္ေပါမ်ားမႈ...ဆုိတဲ့ အက်ိဳးသံုးမ်ိဳးကေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ရၾကမွာခ်ည္းဘဲ။

       အဲဒီထဲမွာ “ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ေပးလွဴမႈ”ဆုိတဲ့ နည္းစနစ္ထည့္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီထက္ပုိၿပီး အက်ိဳးထူး
နုိင္ပါတယ္။ ဘယ္လုိထူးသလဲဆုိရင္ (၁) အဘိရူပ-အလြန္အဆင္းလွျခင္း၊ (၂) ဒႆနီယ-ရႈျခင္စဖြယ္ရွိျခင္း

(ျမင္ရသူအဖုိ႔ ေနာက္ထပ္တဖန္ ျပန္ၾကည့္ျခင္မႈ)၊ (၃) ပါသာဒိက-ၾကည့္ျမင္သူရဲ႕ ရင္ကုိ ေအးေစတဲ့အလွ-
ကုိ ပုိင္ဆုိင္မႈ (ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအလွပုိင္)၊ (၄) ပရမာယ ၀ဏၰေပါကၡရတာယ-ဥပဓိရုပ္ေကာင္းမြန္မႈ...ဆုိတဲ့

အာနိသံသ-အက်ိဳးဆက္ေလးမ်ိဳး တုိးၿပီးခံစားရပါတယ္။
       စိတ္ၾကည္လင္တဲ့လုပ္ရပ္နဲ႔ စိတ္မၾကည္လင္တဲ့လုပ္ရပ္တုိ႔ရဲ႕ အက်ိဳးတရားျခားနားခ်က္ေတြနဲ႔ ယုတၱိ
ရွာၾကည့္၊ ခ်ဲ႕ၾကည့္ၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ရွင္းျပခ်င္တာက ဒႆနီယ နဲ႔ ပါသာဒိကတုိ႔ရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပါ။
ဘယ္လုိထူးျခားသလဲဆုိေတာ့ ဒႆနီယ-ကုိ အပူရုပ္...လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ပါသာဒိက-ကုိေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္း
ေရးရုပ္...လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဒါ...ဟုတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ရုပ္ေတြက ျမင္ရသူရဲ႕ ရင္ကုိ ကိေလသာဆူ
ေစပါတယ္။ ကိေလသာမီးထေစပါတယ္။ ဒါဟာ ဒႆနီယပါပဲ။ ပါသာဒိကၾကေတာ့ အဲဒီလုိ မဟုတ္ေတာ့
ဘူး။ ျမင္ရသူရဲ႕ရင္ကုိ ေအးျမေစပါတယ္။ ဒါဟာ ဒႆနီယနဲ႔ ပါသာဒိကရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ေတြ႕ပါ။ လက္ေတြ႕
စမ္းသတ္ၾကည့္ပါ။

       ဒုတိယအေနနဲ႔ “ရုိရုိေသေသ လွဴမႈ”ဆုိတဲ့ နည္းစနစ္ကုိ သံုးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီအလွဴရွင္ဟာ ပတ္၀န္း
က်င္ရဲ႕ ေလးစားမႈ, ပတ္၀န္းက်င္အေပၚမွာ ၾသဇာေညာင္းမႈ...ဆုိတဲ့ အက်ိဳးဆက္မ်ားကုိ ခံစားရပါတတ္ပါ-
တယ္။ ဒါလဲ...ဟုတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ပစၥည္းဥစၥာၾကြယ္၀ခ်မ္းသာေပမဲ့ ၾသဇာမေညာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ
ဒုနဲ႔ေဒးပါ။ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ ေလးစားမႈ, ပတ္၀န္းက်င္က မိမိအက်ိဳးလုိလားမႈေတြဟာ သကၠစၥဒါနကုသုိလ္
ရွင္မ်ားသာ ရရွိခံစားႏုိင္တဲ့ ရလာဒ္ေတြပါပဲ။

       တတိယအေနနဲ႕ “အခ်ိန္ကာလနဲ႔ လုိက္ေလွ်ာညီေထြ လွဴမႈ”ဆုိတဲ့ နည္းစနစ္ကုိ သံုးႏုိင္မယ္ဆုိရင္
အဲဒီအလွဴရွင္ရဲ႕ဘ၀မွာ အခ်ိန္မီအက်ိဳးခံစားရျခင္း...ဆုိတဲ့ အက်ိဳးဆက္တစ္ခုတုိးလာပါတယ္။ အဲဒီလုိ
အခ်ိန္ကာလႏွင့္ လုိက္ေလွ်ာညီေထြ မလွဴတတ္, မတန္းတတ္ရင္ အက်ိဳးတရားခံစားရတတ္ေပမဲ့ အခ်ိန္မီ
အက်ိဳးတရားကုိ မခံစားရတတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တုိေတာင္းလွတဲ့ ဘ၀တစ္ခုမွာ အခ်ိန္မီ အက်ိဳးခံစားခ်င္
ၾကတယ္ဆုိရင္ “အခ်ိန္ကာလနဲ႔ လုိက္ေလွ်ာညီတဲ့ ကာလဒါန”ျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

       စတုတၳအေနနဲ႔ “ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ လွဴမႈ”ဆုိတဲ့ နည္းစနစ္ကုိ သံုးႏုိင္မယ္ဆုိရင္လည္း လြတ္
လပ္စြာ သံုးစြဲႏုိင္ျခင္း...ဆုိတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကုိ ခံစားရတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ ရွိလ်က္နဲ႔ ငတ္ေနၾက
တာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ဖူးပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေတာင္ မသဒၶါတဲ့ မစၧရိယသူေ႒းနဲ႔ ပံုထုိးၾကည့္ေပါ့။

လက္ေတြ႕ဘ၀မွာလဲ ကုိယ့္ကိုယ္ကုိ မသဒၶါတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ဘူးပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ လွဴၾက
တန္းၾကတဲ့အခါ “ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကင္းမဲ့စြာ“နဲ႔ လွဴတတ္, တန္းတတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

       ပဥၥမအေနနဲ႔ “အစြန္းလြတ္ေအာင္ လွဴမႈ”ဆုိတဲ့ နည္းစနစ္ကုိ သံုးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးမွ
ကင္းလြတ္ျခင္း...ဆုိတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကုိ ခံစားရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ “အစြန္း”ဆုိတာက “အတၱဳကၠႏၲန-
မိမိကုိ ခ်ီးေျမွာက္မႈ-၀ါၾကြားမႈနဲ႔ ပရ၀မၻန-သူတစ္ကုိ ပုတ္ခတ္မႈ”ဆုိတဲ့ အစြန္းႏွစ္ပါးပါပဲ။ အဒီႏွစ္ပါးထဲက
တစ္ပါးပါးနဲ႔ ညိစြန္းလာရင္ ရန္သူေပါမ်ားတတ္ပါတယ္။ ယုတၱိရွာၾကည့္ေလ။ ၾကြားတဲ့သူကုိ လူမၾကည္ျဖဴ
သလုိ ကဲ့ရဲ႕အျပစ္တင္တတ္သူကုိလည္း ဘယ္သူမွ ခ်စ္ခင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဆုိရင္ ရန္သူေပါၿပီေပါ့။

       ဒီနည္းစနစ္ငါးခ်က္ဟာ ဒါနျပဳတဲ့အခါမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္လုိလုပ္ငန္းမ်ိဳးပဲလုပ္လုပ္၊ ဒီနည္းစနစ္
ေတြနဲ႔ ညီေအာင္လုပ္ႏုိင္ရင္ ဒီအက်ိဳးဆက္ေတြကုိ ခံစားရမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အားလံုးကုိ
ေျပာျခင္တာက ဒါနလုပ္ငန္းမွ မဟုတ္၊ ဘယ္လုိလုပ္ငန္းပဲလုပ္လုပ္....

   ၁။ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ပါ၊
   ၂။ ရုိရုိေသေသနဲ႔ အလုပ္လုပ္ပါ၊
   ၃။ အခ်ိန္နဲ႔လုိက္ေလွ်ာညီေထြျဖစ္ေအာင္ အလုပ္လုပ္ပါ၊
   ၄။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကင္းမဲ့စြာနဲ႔ အလုပ္လုပ္ပါ၊ (ရည္မွန္းခ်က္ မထားရဘူး-ဟု မဆုိလုိပါ)
   ၅။ အစြန္းႏွစ္ဘက္လြတ္ေအာင္ အလုပ္လုပ္ပါ-ဟု တုိက္တြန္းရင္း “ဒါနႏွင့္ နည္းစနစ္”ဆုိတဲ့ ဓမၼကထာ -ကုိ ဤမွာပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လုိက္ပါတယ္။
                  အားလံုးဘဲ နည္းစနစ္မွန္စြာနဲ႔ ဘ၀ကို ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကပါေစ....
                  ေမာင္သီ (ျမေတာင္) သုခီ အတၱာနံ ပရိဟရႏၲဳ..........။ (၃၁.၁၀.၂၀၁၂) ဗုဒၶဟူးေန႔နံနက္

No comments:

Post a Comment