Tuesday, October 23, 2012

ဆရာဒကာ ေတြ႕ၾကေသာခါ....

ဆရာဒကာ ေတြ႕ၾကေသာခါ ... 
နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ
      ေလာကမွာ ဘာသာေရးႏွင့္ကင္းေသာ လူသားရယ္လုိ႔ ရွိၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ ဘာသာေရးႏွင့္ မကင္းၾက
ေသာ လူသားတုိင္းဟာလည္း ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ႏွင့္ မလြဲမေသြ ဆက္ဆံၾကရမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။
ထုိသုိ႔ ဆက္ဆံၾကေသာအခါ ဘာသာေရးေခါင္ေဆာင္မ်ားကေရာ ဘာေတြ လုပ္ေပးႏုိင္သလဲ..။ ဘာသာ-
၀င္ပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ေရာ ဘာေတြရလုိက္သလဲ...။ ထုိက္တန္ေသာ ရလာဒ္တစ္ခုကုိ မထုတ္ယူႏုိင္ဘူး-
ဆုိရင္ ကုိးကြယ္မႈဟာ ဘာအက်ိဳးရွိႏုိင္မွာလဲ...။
      ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုိးကြယ္မႈတုိင္းမွာ ထုိက္တန္တဲ့ရလာဒ္တစ္ခုေတာ့ ရွိသင့္သည္ မဟုတ္ေလာ...။ “ထုိထုိက္တန္ေသာ ရလာဒ္တစ္ခုကုိ အကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ဘယ္လုိယူၾကမလဲ”ဟု ေတြးမိေသာအခါ “နည္းစနစ္နဲ႔
ကင္းေသာ ရလာဒ္ေကာင္းမရွိ”-ဟူေသာ ဒႆနတစ္ခုကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အကၽြႏ္ုပ္တုိ႔သည္ နည္း
စနစ္ေကာင္းကုိ ရွာမွီးသင့္၏။
      
ရထုိက္စရာ က်င့္ငါးျဖာ
နတ္ျပည္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္း
      ၁။ ကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းေသာ သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးဦးကုိ ေတြ႕-
ျမင္ေသာအခါ ဘာသာ၀င္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ ရင္ထဲ၌ စိတ္ၾကည္လင္မႈ ျဖစ္လာၾက၏။ စိတ္ၾကည္လင္မႈျဖစ္ရမယ္-
တဲ့။ ဒါ ဟုတ္တာေပါ့။ ဘယ္ဘာသာ၀င္မဆုိ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ဘာသာေရးေခါင္ေဆာင္းမ်ားကုိ ေတြ႕ျမင္ၾကေသာ
အခါ မိမိတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ထဲ, ရင္ထဲမွာ စိတ္ၾကည္လင္မႈ အသီးသီးျဖစ္ၾကမည္သာ။ ကုိယ္ေလးစားေသာ ပုဂၢိဳလ္
ကုိ ျမင္လုိက္ရသူအတြက္ ဘယ္သူ ၀မ္းမသာဘဲ ေနႏုိင္မွာလဲ...။
      ထုိကဲ့သုိ႔ ရင္ထဲမွာ စိတ္ၾကည္လင္မႈျဖစ္ေနရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ သဂၢသံ၀တၱနိက = အထက္တန္းဘ၀
(နတ္ျပည္) ကုိ ေရာက္ေစႏုိင္တဲ့ အက်င့္ကုိ က်င့္ေနတာနဲ႔ တူတယ္။ က်င့္ၿပီးသား ျဖစ္သြားတယ္တဲ့။
      ဒါ ဟုတ္ရဲ႕လား...ယုတၱိရွာၾကည့္တဲ့အခါ ............ သာဓကယုတၱိအေနနဲ႔ မ႒ကု႑လီသူေ႒းသားရဲ႕
သမုိင္းေၾကာင္းေလး ေပၚလာတယ္။ ဘယ္လုိလဲ...ဆုိရင္ -
     မ႒ကု႑လီဟာ ေသငယ္ေဇာနဲ႔ ေမ်ာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမတ္ဗုဒၶနဲ႔ သံဃာေတာ္မ်ား ဖူးျမင္လုိက္ရတဲ့- အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ၾကည္လင္မႈ, ၾကည္ႏူးမႈျဖစ္သြားပါတယ္။ အဲဒီၾကည္ႏူးမႈစိတ္နဲ႔ပဲ ေသဆံုးသြားတဲ့အခါ
နတ္သားျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါဟာ ရူပါရံုအေပၚမွာျဖစ္တဲ့ စိတ္ၾကည္ႏူးမႈရဲ႕ ရလာဒ္ပါ။
       ဆက္လက္ယုတၱိရွာတဲ့အခါၾကေတာ့ မ႑ဳကဖားနတ္သားရဲ႕ အေၾကာင္းေလးေပၚလာျပန္ေရာ။ သူဟာလည္း ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ ဓမၼအသံေပၚမွာ စိတ္ၾကည္ႏူးမႈျဖစ္ေနတုန္း ႏြားေက်ာင္းသားတစ္ဦးရဲ႕ ႏွင္တန္
ေထာက္ခံရမႈေၾကာင့္ ေသဆံုးသြားခဲ့ရတယ္။ ေသဆံုးၿပီး မ႑ဳကဖားနတ္သားရယ္လုိ႔ အထက္တန္းဘ၀မွာ
သြားၿပီးေတာ့ ျဖစ္ရတယ္။ ဒါဟာ အသံအေပၚမွာျဖစ္တဲ့ စိတ္ၾကည္လင္မႈရဲ႕ ရလာဒ္ပါ။
       သဘာ၀က်က် ေတြးေခၚၾကည္တဲ့အခါမွာလည္း ျဖဴစင္တဲ့အရာ၀တၳဳ, ၾကည္လင္တဲ့အရာ၀တၳဳ
တုိင္းဟာ အရာရာကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ Power-စြမ္းအားရွိတယ္-ဆုိတဲ့ သေဘာတရားကုိ သြားေတြ႕ရတယ္။
      ဒါဟာ ဘာသာေရးေခါင္ေဆာင္မ်ားနဲ႔ေတြ႕ရတဲ့ ဘာသာ၀င္တုိင္းရဲ႕ ပထမရလာဒ္တစ္ခုပါပဲ။
      သုိ႔ေသာ္ ၾကည့္တတ္တဲ့မ်က္လံုးနဲ႔ ေထာင္တတ္တဲ့နားရွိဖုိ႔ေတာ့ လုိတယ္။

ျမင့္ျမတ္မ်ိဳးမွာ က်င့္စရာ
      ၂။ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းေသာ သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးဦးကုိ ေတြ႕-
ျမင္ေသာအခါ (သုိ႔မဟုတ္) မိမိအိမ္သုိ႔ ေရာက္လာေသာအခါ ခရီးဦးႀကိဳဆုိမႈ, လက္အုပ္ခ်ီမႈ (ဦးညြတ္မႈ),
ေနရာေပးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရ၏။ ဒါဟာ ေလာက၀တ္တစ္ခုပဲ မဟုတ္လား....။
       အဲဒီေလာက၀တ္တစ္ခုကုိ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ဆုိတာမွာ မိမိရဲ႕မာနကုိ ခ်ိဳးႏွိမ္ထားႏုိင္မွ ျဖစ္တာပါ။ မိမိရဲ႕ မာနကုိ
မခ်ိဳးႏွိမ္ႏုိင္ရင္ ဒီေလာက၀တ္ကုိ ဘယ္သူမွ ျပဳႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိရဲ႕မာနကို ခ်ိဳးႏွိမ္ႏိုင္ဖုိ႔ဆုိတာဟာလဲ
တစ္ဖက္လူက ေလးစားေလာက္တဲ့ အရည္အခ်င္းရွိမွ ျဖစ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ “သီလ၀ႏၲ-သီလႏွင့္ျပည့္စံု-
ေသာ ေခါင္းေဆာင္”လုိ႔ ဆုိထားတာေပါ့။
       အဲဒီလုိ သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးဦးကုိ ခရီးဦးႀကိဳဆုိတဲ့ပုဂၢိဳလ္, ဦးညြတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္,
ေနရာေပးတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဥစၥာကုလီနသံ၀တၱနိက-ျမင့္ျမတ္တဲ့အမ်ိဳးမွာ ေရာက္ေစႏုိင္တဲ့အက်င့္ကုိ
က်င့္ေနရာေရာက္တယ္တဲ့။
       ဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ သာဓကယုတၱိရွာၾကည့္ေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ နည္းစနစ္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာထဲက
ဥပရိပဏၰာသ၊ စတုတၳ၀ဂ္၊ စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္မွာ “ေဟာဒီေလာက မိန္းမ, ေယာက္်ားတစ္ဦးဦးဟာ ထဒၶ-
ခက္ထမ္းၾကမ္းၾကဳတ္ေနမယ္၊ အတိမာနီ-အလြန္မာနႀကီးေနမယ္-ဆုိရင္ အဲဒီလူဟာ -
       ၁။ ရွိခုိးသင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ မရွိခုိးဘူး၊
       ၂။ ခရီးဦးႀကိဳဆုိသင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ခရီးဦးမႀကိဳဆုိဘူး၊
       ၃။ ေနရာေပးသင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ ေနရာမေပးဘူး၊
       ၄။ လမ္းဖယ္ေပးသင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ လမ္းဖယ္မေပးဘူး၊
       ၅။ အရုိအေသျပဳသင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ အရုိအေသမျပဳဘူး၊
       ၆။ ေလးစားသင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ မေလးစားဘူး၊
       ၇။ ျမတ္ႏုိးသင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ မျမတ္ႏုိးဘူး၊
       ၈။ ပူေဇာ္သင့္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကုိ မပူေဇာ္ဘူး၊
       အဲဒီရွစ္ခ်က္ထဲက တစ္ခ်က္ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုမယ္ဆုိရင္ေတာင္ အပါယ-အပါယ္က်တတ္တယ္၊ ဒုဂၢတိ-
မေကာင္းတဲ့ဘ၀ ေရာက္တတ္တယ္၊ နိရယ-စိတ္ခ်မ္းသာမႈ ကင္းမဲ့တတ္တယ္။ အကယ္၍ ကံေကာင္းေလး
ေထာက္မလုိ႔ လူသားရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာခဲ့ရင္လည္း ျဖစ္ေလရာ ဘ၀တုိင္းမွာ ဥစၥာကုလိန-ယုတ္ညံ့တဲ့အမ်ိဳးမွာ
ျဖစ္ရတတ္တယ္။
       ဒါလည္း ဟုတ္တာေပါ့။ ခက္ထမ္တဲ့ မာနႀကီးတတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ယဥ္ေက်းမႈမရွိဘူး။ မုိက္ရုိင္း
တတ္တယ္။ မယဥ္ေက်းမႈ, မုိက္ရုိင္းမႈဆုိတာေတြဟာ လူယုတ္လူညံ့ေတြမွာပဲ ျဖစ္တတ္တာပါ။ အထက္-
တန္းက်တဲ့ လူတန္းစားေတြမွာ ဒါေတြ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အမ်ိဳးျမတ္မွာ ျဖစ္လုိသူတုိင္းဟာ ယဥ္ေက်း
မႈဆုိတာ မျဖစ္မေနရွိရမဲ့တရားမ်ိဳးပါ။ ဒီယဥ္ေက်းမႈရွိဖုိ႔ ဆုိတာဟာလဲ ထက္ထန္မႈႏွင့္ မာနမရွိမွ ျဖစ္တာပါ။
       ထဒၶ-ခက္ထမ္းၾကမ္းတမ္းမႈ, အတိမာနီ-အလြန္မာနႀကီးမႈမရွိဘူးဆုိရင္ ခရီးဦးႀကိဆုိမႈ, လက္အုပ္ခ်ီမုိး
ရွိခုိးမႈ (ဦးညြတ္မႈ), ေနရာေပးမႈဆုိတာေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ အဲဒီလုိ ျဖစ္လာရင္ ဥစၥာကုလီနသံ၀တၱနိက-
ျမင့္ျမတ္တဲ့အမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အက်င့္ကုိ က်င့္ေနတာနဲ႔ တူတယ္။ က်င့္ၿပီးသားျဖစ္သြားတယ္တဲ့။

စြမ္းအားရွိဖုိ႔ က်င့္ၾကစုိ႔
       ၃။ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းေသာ သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဘာသာေရးေခါင္ေဆာင္တစ္ဦးဦးနဲ႔ ေတြ႕-
ၾကတဲ့အခါ ဘာလွဴရင္ ေကာင္းမလဲ၊ ဘာနဲ႔ ဧည့္ခံရရင္ ေကာင္းမလဲ-ဆုိတဲ့ အေတြးေတြဟာ ဘာသာ၀င္
ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚၿပီးေတာ့ လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိအေတြးမ်ိဳး ရင္ထဲမွာ ျဖစ္လာတဲ့အခါ ပတ္
၀န္းက်င္နဲ႔ မွ်ေ၀မခံစားႏုိင္တဲ့ မစၧရိယစိတ္ဟာ ေပ်ာက္ၿပီးေတာ့ သြားတတ္ပါတယ္။ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ မွ်ေ၀
မခံစားႏုိင္တဲ့ လူတုိင္းဟာ ပတ္၀န္းက်င္ရဲ႕ အျပင္ဘက္ကုိ ေရာက္သြားတတ္ဟာလဲ ေလာကသဘာ၀ပဲ
မဟုတ္လား...။
       အဒီလုိမဟုတ္ဘဲ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ မွ်ေ၀ခံစားတတ္တဲ့ ႏွလံုးသားရွိတဲ့ လူေတြကုိ ပတ္၀န္းက်င္က သတိျပဳမိလာတတ္တယ္။ အာရံုစိုက္လာတတ္တယ္။ အေလးထားလာတတ္တယ္။ ဒါဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ power
စြမ္းအားတက္လာတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ျမတ္ဗုဒၶက ေကာသိယသူေ႒းကုိ ေျပာထားတဲ့စကားက သိပ္ေကာင္းပါ
တယ္။ “ေဒဟိ ဒါနာနိ -လွဴလည္းလွဴပါ။ ဘုဥၹထ-စားလည္းစားပါ။ အရိယမဂၢံ သမာရူဟ-အရိယာတုိ႔ရဲ႕
(ျဖဴစင္တဲ့) လမ္းကိုလည္း ေဖာက္ပါ။ ေနကာသိ လဘေတ သုခံ-တစ္ေယာက္တည္း စားရတာ အရသာ
မရွိဘူး”တဲ့။ သိပ္ေကာင္းတဲ့ စကားေလး ေလးခြန္းပါ။
       ဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶဟာ လွဴမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ျဖစ္ေနရင္ကို အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ မေဟသဂၢသံ၀တၱနိက-ႀကီး
မားေသာ စြမ္းအားရွိေသာအက်င့္ကုိ က်င့္ေနရာေရာက္တယ္-လုိ႔ ေဟာထားျခင္းျဖစ္တယ္။ Extenal Power ထက္ Intenal power က ပုိၿပီး အေရးႀကီးတယ္-ဆုိတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဆုိလုိတာက ေယာနိေသာ-
မနသိကာရ-သဘာ၀က်က် ေတြးတတ္ဖုိ႔နဲ႔ အတၱသမၼာပဏိဓိ-စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္းရွိဖုိ႔ပါပဲ။

စည္းပြားေရးရာ ဒါက်င့္ပါ
      ၄။ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းေသာ သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ေတြ႕လုိ႔ မိမိတုိ႔
စြမ္းအားရွိသေလာက္ ခြဲေ၀လွဴဒါန္းလုိက္၊ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးလုိက္မယ္ဆုိရင္ မဟာေဘာဂသံ၀တၱနိက-စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားျပားေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္ေနရာ ေရာက္တယ္။ ဒါနံ သဗၺတၳသာဓကံ-ေပးကမ္းျခင္း-
သည္ ေအာင္ျမင္ျခင္း၊ ဒါနေတာ ေဘာဂ၀ါ-ဒါနဟာ စည္းစိမ္ဥစၥာကုိ ျဖစ္ေစတယ္-လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶေဟာထား
တယ္ မဟုတ္လား...။
       ေပးတတ္ဖုိ႔ပဲ လုိတာပါ။ ေပးတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္တုိင္းဟာ ျပန္လည္ရရွိတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ ေပးရမလဲ။
မေပးလွဴခင္, ေပးလွဴဆဲ, ေပးလွဴၿပီး ကာလသံုးပါးလံုးမွာ ေစတနာပါေနရမယ္။ ေစတနာ ေလွ်ာ့မသြားရ-ဘူးတဲ့။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္...
       ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေပးလွဴရမယ္၊
       ရုိရုိေသေသ ေပးလွဴရမယ္၊
      အခ်ိန္ကာလၾကည့္ၿပီး ေပးလွဴရမယ္၊
      ျပန္လည္မေမွ်ာ္လင့္တဲ့စိတ္နဲ႔ ေပးလွဴရမယ္၊
      အစြန္းႏွစ္ဖက္လြတ္ေအာင္ ေပးလွဴရမယ္...တဲ့။
      ဒီငါးနည္းနဲ႔ ေပးလွဴမယ္ဆုိရင္ ထုိက္တန္တဲ့ အက်ိဳးတစ္ခုကုိ ျပည့္ျပည့္၀၀ ရရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္
ျမတ္ဗုဒၶက သီလ၀ႏၲ-သီလႏွင့္ျပည့္စံုေသာ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ေတြ႕လုိ႔ လွဴၾက တန္းၾကမယ္-
ဆုိရင္, လွဴျဖစ္ တန္းျဖစ္မယ္-ဆုိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ မဟာေဘာဂသံ၀တၱနိက-စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားျပားေၾကာင္း
အက်င့္ကုိ က်င့္ေနရာ ေရာက္တယ္လုိ႔ ေဟာထားတာပါ။

ဥာဏ္ရည္ထက္ဖုိ႔ ဒါက်င့္စုိ႔
      ၅။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္က သီလ၀ႏၲဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားနဲ႔ေတြ႕တဲ့အခါ ကုိယ္မသိတာ
ေမးျမန္းၾကတယ္။ သူတုိ႔ေမးလုိ႔ ကိုယ္ျပန္ေဆြးေႏြးျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔ ေဟာျပ ေျပာျပလုိ႔ ကုိယ္ တရားဓမၼ-
နာၾကားျဖစ္တယ္ဆုိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ မဟာပညာသံ၀တၱနိက-ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ
က်င့္ရာေရာက္ပါတယ္။
     “ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးမႈဟာ အသိပညာကုိ ျဖစ္ေစတယ္”-မဟုတ္လား...။ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာေရးေခါင္း
ေဆာင္မ်ားနဲ႔ ေတြ႕ႀကတဲ့အခါ တရားဓမၼေဆြးေႏြးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒါဟာ မဟာပညာသံ၀တၱနိက-ဥာဏ္ပညာ
ထက္ျမက္ေၾကာင္း အက်င့္ေတြပဲေလ။

အက်င့္ငါးေထြ စံုေလၿပီ
    ျပန္ၿပီးခ်ဳပ္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ေတြ႕လုိက္ရတဲ့ ဘာသာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ -
       ၁။ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားရဲ႕ အေပၚမွာ ၾကည္ညိဳစိတ္ကေလးျဖစ္တဲ့အတြက္ သဂၢသံ၀တၱနိက -
အထက္တန္းက်တဲ့ဘ၀ကုိ ေရာက္ေစႏုိင္တဲ့အက်င့္၊
       ၂။ ခရီးဦးႀကိဳဆုိမႈစသည္ကုိ ျပဳလုိက္ရတဲ့အတြက္ ဥစၥာကုလီနသံ၀တၱနိက-ျမင့္ျမတ္တဲ့အမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ -
ေစႏုိင္တဲ့အက်င့္၊
       ၃။ မစၧရိယစိတ္ကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ႏုိင္တဲ့အတြက္ မေဟသကၡသံ၀တၱနိက-စြမ္းအားျမင့္တဲ့အက်င့္၊
       ၄။ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ခြဲေ၀လွဴဒါန္းတဲ့အတြက္ မဟာေဘာဂသံ၀တၱနိက-စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားျပား -
ေၾကာင္းအက်င့္၊
      ၅။ တရားဓမၼေဆြးေႏြးမႈစသည္ကုိ ျပဳရတဲ့အတြက္ မဟာပညာသံ၀တၱနိက-ဥာဏ္ပညာထက္ျမက္ -
ေၾကာင္း အက်င့္ေတြကုိ က်င့္ရာေရာက္ၿပီးေတာ့ေနတယ္။
       ဒီအက်င့္ငါးမ်ိဳးကုိ က်င့္ရာေရာက္ေတာ့ ဘာျဖစ္တုန္း။ ဒါက ရွင္းပါတယ္။ သရက္ပင္စုိက္ေတာ့ သရက္သီးရတယ္။ ေကာင္းတာက်င့္ေတာ့ ေကာင္းက်ိဳးရတယ္။ ဒါေတြဟာ ေလာက, ဓမၼနိယာမေတြပဲ မဟုတ္လား..။


ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လူ႕ေလာက
      လူဆုိတာ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ကင္းလုိ႔ မရတဲ့အတြက္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကရမယ္။ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး အားကုိးၾကရမယ္။ ဒီလုိ ေပါင္းသင္းအားကုိးၾကတဲ့အခါၾကေတာ့ Internal condition
 ျဖစ္ဖုိ႔အျပင္ External condition ကပါ အေရးႀကီးလာတာကုိ ေတြ႕လာရတယ္။
       ျမတ္ဗုဒၶကလည္း “အေသ၀နာ စ ဗာလာနံ”စသည္ျဖင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးလမ္းစဥ္ေတြကုိ မဂၤလာတရားေတာ္မွာ ခ်မွတ္ျပခဲ့သည္ မဟုတ္ပါေလာ....။


ဆရာဆုိတာ ဒီလုိပါ
       ဒါေၾကာင့္ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ဆရာတင္ေတာ့မည္ဆုိလွ်င္ အားကုိးထုိက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ (သုိ႔မဟုတ္)
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ကုိ ဆရာတင္မိဖို႔ေတာ့ လုိ၏။ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးက ဘယ္လုိ ဘာသာေရးေခါင္း
ေဆာင္မ်ိဳးက အားကုိးထုိက္သလဲ..ဆုိေတာ့ ““ပိေယာ ဂရု ဘာ၀နီေယာ၊ ၀တၱာ စ ၀စနကၡေမာ””စသည္ျဖင့္
မ်ားစြာေသာ သုတၱန္ေတြမွာ ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါတယ္။
      ဘာကုိ ဆုိလုိသလဲ...ဆုိေတာ့ မိမိဆရာတင္မဲ့ အားကုိးမဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး, ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္မ်ိဳးဟာ-
     ၁။ ပိေယာ = ခ်စ္ခင္ေလးစားေလာက္ေသာ သီလ, သမာဓိ, ပညာရွိရမယ္၊
     ၂။ ဂရု = ေလးစားေလာက္ေသာ ကိုယ္က်င့္တရားရွိရမယ္၊
     ၃။ ဘာ၀နီေယာ = ပြားမ်ားအပ္ေသာ ေမတၱာတရားရွိရမယ္၊
     ၄။ ၀တၱာ = အျပစ္ျပ၍ ဆံုးမတတ္သူျဖစ္ရမယ္၊
     ၅။ ၀စနကၡေမာ = ေၾကာင္းက်ိဳးညီညြတ္ေသာ ေဆြးေႏြးမႈကုိ လက္ခံႏုိင္စြမ္းရွိရမယ္၊
     ၆။ ေယာ စ ဌာေန နိေယာဇေကာ = မိမိလက္ေအာက္ငယ္သားကုိ ေခ်ာက္မတြန္းတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး
ျဖစ္ရမယ္...တဲ့။
      ဒါေတြဟာ Teacher's qualification ေတြပါပဲ။ ဒီအရည္အခ်င္းနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ, ဘာသာေရး
ေခါင္းေဆာင္ေတြကုိ ရွာေဖြေပါင္းသင္းမိဖုိ႔ စိစစ္အားကုိးထုိက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။


တူညီေလမွ တြဲလုိ႔ရ
     ဒီလုိႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သူ႕ဘက္ ကုိယ့္ဘက္ Qualification ျဖစ္ၾကေပမဲ့ ထုိသူႏွစ္ဦးတုိ႔ ေရရွည္ဆက္ဆံႏုိင္ ဖုိ႔, ေပါင္းသင္းႏုိင္ဖုိ႔ၾကေတာ့ တူေလးတူနဲ႔ျပည့္စံုမွ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ တူေလးတူက ဘာေတြလဲ...ဆုိရင္ -
      ၁။ သဒၶါ = ယံုၾကည္ခ်က္ခ်င္း တူရမယ္၊
      ၂။ သီလ = ကုိယ္က်င့္တရားခ်င္း တူရမယ္၊
      ၃။ စာဂ = စြန္႔လႊတ္မႈခ်င္း (သို႔မဟုတ္) မွ်ေ၀ခံစားမႈခ်င္း တူရမယ္၊
     ၄။ ပညာ = အသိပညာခ်င္း တူရမယ္...ဆုိတဲ့ တူေလးတူပါပဲ။
      ဒီေလးခ်က္တူညီၾကရင္ ဘယ္လူမ်ိဳးမဆုိ ေရရွည္ေပါင္းသင္းလုိ႔ အားကုိးလုိ႔ ရပါတယ္။ ဗ်တၱိေရက -
ေျပာင္းျပန္ေျပာရရင္ မတူညီရင္ေတာ့ ေရရွည္မပါဘူး...ဆုိတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ,ဒကာ ေပါင္း
သင္းဆက္ဆံၾကတဲ့အခါ၊ သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကတဲ့အခါ၊ မိသားစု အခ်င္းခ်င္း
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကတဲ့အခါ ဒီအခ်က္ေလးခ်က္တူညီဖုိ႔ အရမ္းကုိ လုိအပ္ပါတယ္။
     ဒါ...သိပ္ဟုတ္တာေပါ့။ ယံုၾကည္ခ်က္ခ်င္း မတူညီရင္ ေပါင္းသင္းဖုိ႔ဆုိတာ အင္မတန္မွ ခက္ပါလိမ့္မယ္။
ရတယ္-ဆုိရင္ေတာင္ ေရရွည္ပါဖုိ႔ ခက္ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာဆုိၾကပါစုိ႔...တစ္ဦးက နတ္ကုိပဲ ယံုၾကည္တယ္။
တစ္ဦးက ေထရ၀ါဒကုိပဲ ယံုၾကည္ကုိးကြယ္တယ္...ဆုိရင္ ဒီပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦး ေရရွည္အဆင္ေျပဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။
ထုိ႔အတူ စီးပြားေရး, လူမႈေရး, ကုိးကြယ္ေရး..စသည္ေတြလဲ ဒီလုိပါပဲ။
     သီလ-ကုိယ္က်င့္တရားပုိင္းမွာလဲ ဒီအတုိင္းပါပဲ။ သုရာဓုတၱ-ေသေသာက္က်ဴးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ဣတၳိဓုတၱ-
မိန္းမလုိက္စားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ အကၡဓုတၱ-အေလာင္းအစားအားသန္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဓမၼစာရီ-တရားဓမၼကုိ
က်င့္ႀကံအားထုတ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေရရွည္လက္တြဲဖုိ႔...ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါ လက္ေတြ႕ပါပဲ။
     စာဂ-စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံတတ္သူ၊ မွ်ေ၀ခံစားတတ္သူေတြနဲ႔ မစၧရိယ-ဆုတ္ကုိင္ထားတတ္သူ၊ ကပ္ေစး
ႏွဲတတ္သူေတြနဲ႔လည္း ဘယ္ေတာ့မွ ေရရွည္လက္တြဲလုိ႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
     ပညာ-အသိပညာပုိင္းကုိ ေရာက္သြားရင္ေတာ့ ပုိေ၀းသြားတာေပါ့။ အသိပညာခ်င္း မတူညီလုိ႔ ေ၀းကြာ
သြားရတဲ့ သာဓကေတြဟာလဲ ဒုနဲ႔ေဒးပါပဲ။
     ဒီေနရာမွာ ဥပမာအေနနဲ႔ ေရ၀တီတုိ႔လင္မယား၊ သိၾကားမင္းနဲ႔ သုဇာတာ၊ ပိပၸလိလုလင္နဲ႔ မယ္ဘဒၵါ-
စတဲ့ အသိပညာတူညီမႈ, မတူညီမႈေၾကာင့္ ဘ၀မွာ လက္တဲြမျဖဳတ္ ပန္းတုိင္၀င္သြားတာေတြ၊ လက္တြဲ
ျဖဳတ္ၿပီး ဘ၀လမ္းခြဲတာေတြဟာ ၾကည္ႏူးစရာေကာင္းသလုိ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာျဖစ္ရပ္ေတြဟာလည္း
တကယ့္ သင္ခန္းစာ ယူစရာေတြပါပဲ...။
     တူေလးတူ မတူၾကသူ အခ်င္းခ်င္း မျဖစ္မေန ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရရင္ေတာင္ ဘယ္ေတာ့မွ ေအးခ်မ္း
သာယာမႈျဖစ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အၿမဲတမ္း တဂ်က္ဂ်တ္ျဖစ္ေနမွာပါပဲ။
     ဒါေၾကာင့္ အကၽြႏ္ု္ပ္တုိ႔တေတြ “ဆရာ ဒကာ ဆက္ဆံၾကတဲ့အခါ” ရသင့္ရထုိက္တဲ့ အက်င့္ငါးမ်ိဳးကုိ
က်င့္ရာေရာက္ေအာင္ ေနတတ္ဖုိ႔၊ ယံုၾကည္အားကုိးထုိက္တဲ့ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ကုိ ရွာေဖြဆည္းကပ္
ဖုိ႔၊ ေရရွည္လက္တြဲႏုိင္ဖုိ႔ အထူးပင္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း၊ ထုိလုိအပ္ခ်က္ေတြကုိ ရွာေဖြ, စိစစ္, က်င့္သံုးဖုိ႔ လုိ
အပ္ေၾကာင္းေတြကုိ ျမတ္ဗုဒၶ ထုတ္ေဖာ္ေဟာေတာ္မူခဲ့သည့္ အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ပဥၥကနိပါတ္၊ ျဗဟၼဏ၀ဂ္၊
ဒုတိယအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ (၂၁၃) တြင္ပါရွိေသာ ကုလသုတ္ကို အေျခခံ၍ မိမိနားလည္ခံစားမိသလုိ ““ဆရာ
ဒကာ ေတြ႕ၾကေသာအခါ””ဟူေသာ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္ ေမတၱာျဖန္႔ေ၀လုိက္ရပါေၾကာင္း.........
သီလံ ရကၡႏၲဳ သဗၺဒါ
အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ကိုယ္က်င့္တရားကုိ ေစာင့္ထိမ္းႏုိင္ၾကပါေစ


အာသီသ
        ဒီဘေလာ့စ္ကုိ (၂၃.၁၀.၂၀၁၂) ရက္ေန႔ည (၁၀) နာရီမွစ၍ (၂၄.၁၀.၂၀၁၂) ရက္ေန႔နံနက္ (၂း၁၅) နာရီၾကမွ ၿပီးပါသည္။ ဒီအခ်ိန္အထိ မအိပ္မေန ေရးေနျခင္းမွာ ေတြ႕ဆံုေပါင္းသင္းမႈတုိင္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး
ရေစလုိေသာ အာသီသျဖင့္ အိပ္ခ်င္စိတ္ကုိ မရမက ေဖ်ာက္၍ ေရးသားတင္ပုိ႔လုိက္ရပါသည္။
     ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒီဘေလာ့စ္ကုိ ဖတ္လုိက္ရတဲ့သူတုိင္း စတင္ဖတ္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ ထာ၀ရၿငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ားကုိ
ရရွိခံစားႏုိင္ၾကပါေစ....
                             ေမတၱာျဖင့္ - ေမာင္သီ (ျမေတာင္)

No comments:

Post a Comment