* ေရွးလြန္ခဲ့ၿပီးေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၅၀၀)ေက်ာ္ - ကဆုန္လျပည့္ေန႕ရဲ႕ ညတစ္ညမွာေပါ႕။ မိုးတိမ္ကင္းစင္တဲ့ ေကာင္းကင္ျပင္ႀကီးမွာလည္း လျပည့္၀န္းႀကီးဟာ ၾကယ္ေပါင္းစံု ၀န္းရံခလို႕ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနေလရဲ႕။ ဒီလို သာယာလွပ ၾကယ္ေပါင္းခတဲ့ ကဆုန္လျပည့္ညခ်မ္း တစ္ခုမွာ “မဇၩိမေဒသ” ရဲ႕ ေတာအုပ္တစ္ခုမွာရွိတဲ့ ေဗာဓိပင္ပ်ဳိေအာက္မွာ အလြန္လွပ တင့္တယ္ခန္႕ညားတဲ့ ရဟန္းပ်ဳိတစ္ပါးဟာ ျမက္ကဗၺလာ အခင္းျပင္ေပၚမွာ ေအးခ်မ္းတိတ္ဆိတ္စြာ တရားရႈမွတ္ေနေလရဲ႕။
* သူဟာ သာမန္အညၾတပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးေတာ
* သူဟာ “စႀကၤာ၀ေတးမင္း” လို႕ ေခၚတဲ့ “တိုင္းႏိုင္ငံအားလံုးမွာ ရွိတဲ့ - မင္း, အားလံုးတို႕ရဲ႕ ရွင္ဘုရင္” အျဖစ္ကို ရရွိမည့္သူလို႕လည္း ပုဏၰားေတာ္ေတြရဲ႕ နိမိတ္ဖတ္ျခင္း ခံထားရသူလည္းျဖစ္တယ္။ သူဟာ ဖခင္ျဖစ္သူ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း အိပ္မက္လည္းျဖစ္တယ္။ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီးဟာ သူ႕သားေတာ္ရဲ႕ “စႀကၤာ၀ေတးမင္း” အျဖစ္ကို ျမင္ေတြ႕လိုတဲ့ အာသီသေတြနဲ႕ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ေနရရွာသူလည္
* ဒါေပမယ္ ့“သိဒၶတၱ” လို႕ေခၚတဲ့ မင္းသားငယ္ကေတာ့ ဒီေလာကီစည္းစိမ္ေတြကို ၿငီးေငြ႕မုန္းတီးစ, ျပဳေနပါၿပီ။ သူဟာ “ေမြးဖြားျခင္း နဲ႕ ေသဆံုးျခင္း” ဆိုတဲ့ ကာလတိုတိုေလးအတြင္းမွာ “ အမွန္တရားဆိုတာ ဘာလဲ”ဆိုတာကိုသာ ရွာေဖြသိခ်င္စိတ္ ျပင္းျပလို႕သာ ေနပါေတာ့တယ္။ လူေတြ မွန္တယ္ထင္ေနတဲ့ အရာအားလံုးဟာ မွားယြင္းေနၾကတယ္ဆိုတာေတာ့ သူသိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာက အမွန္တရားလည္း ဆိုတာကိုေတာ့ သူ မသိႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
.
* ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူဟာ ေလာကႀကီးရဲ႕ အမွန္တရားကို သိဖို႕အတြက္ သူဟာ ဆရာရွာဖို႕ သူဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ သူဒီလို ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တဲ့ ေန႕မွာဘဲ သူ႕အတြက္ အလြန္ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥတစ္ခုေပၚ ေပါက္လာပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သူ႕ရဲ႕ ရႈမၿငီးတဲ့ ၾကင္ယာေတာ္ျဖစ္သူဟာ သားေတာ္ေလးတစ္ပါး ဖြားျမင္ေၾကာင္း သတင္းေရာက္ရွိလို႔ လာပါတယ္။ ရုတ္တရက္ေတာ့ သူဟာ ေတြေ၀သြားခဲ့ေပမယ့္ ဒီကိစၥဟာ သူ႕ကို “အမွန္တရား” ရွာထြက္ဖို႕ ျမန္ျမန္ ေဆာ္ၾသလိုက္သလိုပါဘဲ။ ၾကာလာရင္ သားကေလးအေပၚ သံေယာဇဥ္ေတြ မ်ားသည္ထက္ မ်ားလာရင္ ခက္ရေတာ့မယ္ေလ။
.
* ဒါေၾကာင့္ သားေတာ္ေလးဖြားျမင္တဲ့ေန႔ရဲ
* ဒီအခ်ိန္မွာသာမန္ပုထုဇဥ္မွ်
သိပ္မၾကာခင္မွာဘဲ တိတ္ဆိတ္လွတဲ့ ညဥ့္နက္နက္မွာ အသက္(၂၉)ႏွစ္သာ ရွိေသးတဲ့ မင္းသားငယ္ဟာ ဖြားဖက္ေတာ္ ကၽြန္ယံု “ေမာင္ဆန္” နဲ႔ အတူတစ္ကြ ေရႊနန္းေတာ္ႀကီးနဲ႔ စိမ္းစည္ဥစၥာအားလံုးကို ေက်ာခိုင္းထြက္ခြာခဲ့ၾကပါေတ
* ခရီးမိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ျမင္းစီးထြက္ခြာလာခဲ့ၿပီး “အေနာ္မာ” လို႔ေခၚတဲ့ တိုးတိတ္ညင္သာစြာ စီးဆင္းေနတဲ့ ျမစ္ကေလးတစ္စင္းရဲ႕ ေသာင္ကမ္းပါး အေရာက္မွာေတာ့ “သိဒၶတၱ” ဟာ သူရဲ႕ ဆံေတာ္ေတြ၊ မင္း၀တ္တန္းဆာေတြ အားလံုးကို စြန္႕ပယ္ၿပီး တစ္ကိုယ္တည္း ေတာအရပ္ကို ၀င္ေရာက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
* အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ အမွန္တရားကို ရွာေဖြလိုတဲ့ “ရဟန္းငယ္” တစ္ပါးဟာ တစ္ေတာ၀င္ တစ္ေတာင္ထြက္နဲ႔ ဆရာအရွာထြက္ခဲ့ရာမွာ တစ္ခုေသာ ေတာအုပ္အရပ္မွာ “အာဠာရ” နဲ႕ “ဥဒက” လို႕ေခၚတဲ့ ရေသ့ႏွစ္ပါးကို ေတြ႕ပါေတာ့တယ္။ သူတို႕ထံမွာ တလွည့္စီ တပည့္ခံၿပီး က်င့္ႀကံအားထုတ္ပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူရွာေနတဲ့ အမွန္တရားကိုေတာ့ မေတြ႕ရပါဘူး။
* ေနာက္ေတာ့ သူဟာ ႏွလံုးေမြ႕ေလ်ာ္ဖြယ္ေကာင္းတ
* ဒါေပမယ့္ “သူ” အမွန္တရားကို မေတြ႕ရေသးပါဘူး။
(၆)ႏွစ္ေလာက္ ျပင္းထန္တဲ့ အက်င့္ေတြကို က်င့္ေသာ္ျငားလည္း အမွန္တရားကို မေတြ႕ႏိုုင္ေသးတဲ့ “သိဒၶတၱ”ဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ရပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ သူဟာ “အမွန္တရား” ကို ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ “လြန္ကဲေသာ ဆႏၵ နဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ကို ညႇင္းဆဲေသာ အက်င့္” မ်ားဟာ မွားယြင္းေၾကာင္း သိျမင္လာပါတယ္။ “အလယ္အလတ္ မွ်တေသာ ဆႏၵ နဲ႔ ၀ီရိယ” တို႕ကို ခ်ိန္ညႇိၿပီး “မဇၩိမလမ္းစဥ္” နဲ႕သာအမွန္တရားကို ရွာေဖြလို႔ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း သူနားလည္သြားခဲ့ပါတယ္။
* ဒီလို နားလည္သြားတဲ့ေနာက္မွာ သူဟာ အရိုးၿပိဳင္းၿပိဳင္းထၿပီး ယိမ္းယိုင္ၿပိဳလဲလုလု ျဖစ္ေနတဲ့ သူ႕ခႏၶာကို ျပန္ၿပီး အားေမြးရပါေတာ့တယ္။ အစာငတ္၊ ေရငတ္နဲ႔ က်င့္ရတဲ့ က်င့္စဥ္ေတြကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ၿပီး အစာအဟာရေတြကို ျပန္လည္သံုးေဆာင္လိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ သူ႕အနားမွာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ျပဳစုေနတဲ့ “ပဥၥ၀ဂၢီ (၅)ဦး” ေခၚတဲ့ အျခံအရံ(၅)ဦးဟာ “သိဒၶတၱ” မင္းသား အက်င့္ေဖာက္ေလၿပီ။ ဘုရားမျဖစ္ေတာ့ၿပီ´´ဟု အထင္လြဲကာ သူ႔ကို စြန္႔ခြာ သြားၾကပါေတာ့တယ္။
* ဒီျဖစ္ရပ္အတြက္ သိဒၶတၱအဖို႕ ထူးၿပီး တုန္လႈပ္စရာ မရွိပါဘူး။ သူဟာ အရာအားလံုးကို စြန္႔ပစ္ၿပီးခဲ့ပါၿပီ။ စြန္႔လႊတ္ျခင္းဟာ သူ႔အတြက္ မတုန္လႈပ္ႏိုင္သလို စြန္႔ပယ္ခံရျခင္းဟာလည္း သူ႔အဖို႕ တုန္လႈပ္စရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ သူဟာ ဆက္ၿပီး အားေမြးပါတယ္။ ကိုယ္ခႏၶာ အားအင္ျပည့္ၿဖိဳး လာခ်ိန္မွာေတာ့ သူဟာ“ဥရုေ၀ဠ” ေတာအုပ္ကေလးကို စြန္႔ခြာၿပီး (အတိတ္ပါရမီရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈနဲ႔) သူေမြးဖြားတဲ့ ေန႔မွာဘဲ အပင္ေပါက္လာခဲ့တဲ့ (ဖြားဘက္ေတာ္) ``ေဗာဓိပင္ပ်ဳိ´´ ေလးရွိရာ အရပ္ဆီကို ထြက္ခြာလာခဲ႔ပါတယ္။
* ဒီ ေဗာဓိပင္ပ်ဳိေလး ေပါက္ေရာက္ရာ အရပ္ေဒသဟာ သာမန္ေညာင္ည အရပ္တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ေပဘူး။ ဒီေနရာဟာ “မဇၩိမ” ေဒသရဲ႕ အလယ္ဗဟို တည့္တည့္အရပ္လည္း ျဖစ္တယ္။ ေရွးယခင့္ယခင္ ဘုရား(၃)ဆူပြင့္ေတာ္မူရာ “တစ္ထပ္တည္းက်တဲ့” ေနရာလည္းျဖစ္တယ္။ တုႏိႈင္းမယွဥ္သာေသာ ျမင့္ျမတ္မႈအေပါင္း ခေညာင္းရာ ေနရာဌာန ျဖစ္ေပတယ္။ “မဇၩိမေဒသ” ရဲ႕ “ဗဟိုခ်က္မ႑ိဳင္” ေနရာလည္း ျဖစ္ေပတယ္။ ဒီေနရာမွာဘဲ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ “မဇၩိမ” အက်င့္နဲ႔ မၾကာခင္ ဘုရားအျဖစ္ကို ေရာက္ရေတာ့မယ္။ အဲဒီေန႔ဟာ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ဘဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
* အခုလို ကဆုန္လျပည့္ေန႔ရဲ႕ ညခ်မ္းခ်ိန္ခါေလးမွာ ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ဟာ “မဟာေဗာဓိပင္ပ်ဳိ” ရဲ႕ေအာက္မွာ အေရွ႕အရပ္ကို မ်က္ႏွာမူကာ “ေသာတၱိယ” ျမက္ထမ္းသမားထံမွ အလွဴခံရအပ္ေသာ ျမက္အခင္းကဗၺလာကို ထိုင္စရာအမွတ္ျပဳၿပီး “အာနာပါန” ကမၼဌာန္းဘာ၀နာကို စတင္ စီးျဖန္းပါေတာ့တယ္။
* တက္သစ္စ လျပည့္၀န္းႀကီးဟာ အေရွ႕အရပ္ကေန တရိပ္ရိပ္ တက္လာခ်ိန္ ၊ ၾကယ္ေပါင္းစံု ၀န္းရံခလို႕ ေအးျမတဲ့ေလညင္းကလည္း တသုန္သုန္နဲ႕ တိုက္ခတ္ေနပါတယ္။ ကမၻာေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးဟာ မၾကာမွီ အခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း “ဗုဒၶ” လို႔ေခၚတဲ့ အႏိႈင္းမဲ့ မဟာလူသားတစ္ဦး ျဖစ္ထြန္း ေပၚေပါက္လာေတာ့မွာကို သိေနသကဲ့သို႕ . . အတုမရွိ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာမႈ အေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံုေနပါေတာ့တယ္။
* ဒီအခ်ိန္မွာဘဲ အေလာင္းေတာ္ဟာ ခႏၶမာန္ , မစၥဳမာန္ , ကိေလသမာန္ , အဘိသခၤါရမာန္ , ေဒ၀ပုတၱမာန္ . . တည္းဟူေသာ “မာန္(၅)ပါး” ကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူလွ်က္ ညဥ္႔ဦးယံ အခ်ိန္တြင္ “ပုေဗၺနိ၀ါသဉာဏ္”၊ သန္းေခါင္ယံတြင္ “ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္”၊ မိုးေသာက္ယံတြင္ “သဗၺညဳတဉာဏ္” တို႔ကို ရရွိလွ်က္ လူတြင္စင္စစ္ “ဗုဒၶဘုရားအျဖစ္” သို႕ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီႏွစ္ကေတာ့ မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)ခုႏွစ္ ၊ ရက္ကား ကဆုန္လျပည့္ေန႕ ၊ ေန႕ကား ဗုဒၶဟူးေန႕ျဖစ္ၿပီး စန္းသည္ ၀ိသာခါနကၡတ္ႏွင့္ စန္းယွဥ္ေနေသာ အခါပင္ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
* ဒီလို ဘုရားအျဖစ္ကို ရေတာ္မူ , ေရာက္ေတာ္မူၿပီ ဆိုတာနဲ႕ ဗုဒၶဘုရားရွင္ဟာ ေအာက္ပါ ဂါထာကို က်ဴးရင့္ေတာ္ မူပါေတာ့တယ္။ အဲဒီဂါထာကေတာ့ -
“အေနကဇာတိ သံသာရံ၊ သႏၶာ၀ိႆံ အနိဗၺိသံ၊
ဂဟကာရံ ဂေ၀သေႏၱာ၊ ဒုကၡာဇာတိ ပုနပၸဳနံ။
ဂဟကရက ဒိေ႒ာသိ ၊ ပုန ေဂဟံ နကာဟသိ၊
သဗၺာေတ ဖာသုကာ ဘဂၢါ၊ ဂဟကူဋံ ၀ိသခၤတံ။
၀ိသခၤါရဂတံ စိတၱံ ၊ တဏွာနံ ခယမဇၥ်ဂါ”ဆိုတဲ့ ဂါထာပဲ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။
* အဓိပၸါယ္ကေတာ့ ``ဟယ္ ... တဏွာေယာက္်ား လက္သမား ၊ အကၽြႏ္ုပ္သည္ သင္၏ ခႏၶာအိမ္ေဆာက္ျခင္းကို သံသရာတေလွ်ာက္လံုး (မသိဆိုး၀ါးစြာ) အႀကိမ္ႀကိမ္ ခံခဲ့ရေပၿပီ။ ယခုမူ ငါသည္ သင့္အား မဂ္ေလးတန္ ပုဆိန္လက္နက္ျဖင့္ ခုတ္ျဖတ္သုတ္သင္ႏိုင္ၿပီ ျဖစ္၍ ငါအား သင္၏ ခႏၶာအိမ္ေဆာက္ျခင္းအမႈကို မျပဳေစႏိုင္ေတာ့ၿပီ။ ငါသည္ကား တဏွာအေပါင္းတို႔၏ လြတ္ကင္းရာ ၊ ေသျခင္းကင္းရာ ျပဳျပင္စီရင္ခံရျခင္းကင္းရာ
* ဒါေၾကာင့္မို႔ ``ဘုရားအေနကဇာ တင္တယ္´´ဆိုတာ ဗုဒၶဘုရားအေလာင္းေတာ္ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူသည့္အခါ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ က်ဴးရင့္တဲ့ဂါထာကို “ဘုရားျဖစ္ၿပီ” ဟူသည့္ အထိမ္းအမွတ္အေနျဖင့္ ျပန္လည္ ရြတ္ဆိုၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ “အေနကဇာတိ သံသာရံ . . ဆိုတဲ့ စကားအစ စာလံုးကို ယူၿပီး “အေနကဇာ” တင္တယ္ဆိုၿပီး သံုးႏႈံးၾကတာျဖစ္ပါတယ္။
ဒါကို “ဗုဒၶဘိေသက မဂၤလာ” လို႔လည္း ေခၚၾကပါတယ္။
* အစီအစဥ္ ...
(၁) အေနကဇာတိ သံသာရံ . . . အစခ်ီတဲ့ ဥဒါန္း ဂါထာ
(၂) ‘‘အ၀ိဇၨာ ပစၥယာ သခၤါရာ’’စေသာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ အျပန္အလွန္
(၃) ‘‘ယထာ ဟေ၀ ပါတုဘ၀ႏၱိ’’ သုံးဂါထာ။
(၄) ‘‘ေဟတုပစၥေယာ’’ စေသာ ပဌာန္း ၂၄ ပစၥည္း ဥေဒၵသ
(၅) “ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္ (၉)ပါး
(၆) ‘‘ ဇယေႏၱာ ေဗာဓိယာ မူေလ’’ စေသာ ပုဗၺဏွသုတ္ အဆံုးသတ္နဲ႕ က်က်နန ရွိခိုးၿပီး သဒၶါတရား ပြားမ်ားၿပီး ရွိခိုးေလ့ရွိပါတယ္။
No comments:
Post a Comment