Tuesday, June 14, 2016

* နည္​းနည္​း​ေလး​ေတာ့ ​ေျပာခ်င္​တယ္​ .....

နည္းနည္းေလးေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္
========================

အာဂုုမ္က်က္ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္ေတြထဲမွာ ျမန္မာျပည္ ဘုုန္းႀကီးပညာေရးစနစ္ေလာက္ ရက္ရက္စက္စက္ အာဂုုမ္က်က္ရတာ ရွိမယ္ မထင္ဘူး။

ဥပမာ…သဒၵါက်မ္းစသင္ၿပီဆုုိ ကတည္းက….

အေတၳာ အကၡ႐သညာေတာ။

အေတၳာ- အနက္ကုုိ၊ အကၡရသညာေတာ-အကၡရာတုုိ႔ျဖင့္သာ ေကာင္းစြာသိအပ္ မွတ္အပ္၏။ တဲ့။

“အနက္” ဆုုိတာ အဓိပၸါယ္ကုုိ ေျပာတာလား၊ အမဲေရာင္ကုုိ ေျပာတာလား မကြဲျပားေသးတဲ့အရြယ္၊  “အကၡရာ” ဆုုိတာ ကႀကီး ခေခြးကုုိ ေျပာတာလား၊ ေကာင္မေလးနာမည္ကုုိ ေျပာတာလား ၀ုုိးတုုိး၀ါးတား ျဖစ္ဆဲအရြယ္မွာပဲ  က်က္လုုိက္ရတဲ့ အာဂုုမ္စာေတြဆုုိတာ ဘာသာတုုိင္း ဘာသာတုုိင္း အတန္းတုုိင္း အတန္းတုုိင္း ပါပဲ။ ေမးလာလုုိ႔ကေတာ့ စက္ေသနတ္မ်ားပစ္ခ်လုုိက္သလုုိ မထစ္မေငါ့ မရပ္မနား  ေျဖႏုုိင္ရမယ္ဟဲ့ လုုိ႔ ဆုုိၿပီး ေန႔မနား ညမနား စာေတြအံခဲ့ၾကရတယ္။ စာအံရဖန္ မ်ားေတာ့ ညေနပုုိင္းဆုုိ ဗုုိက္ေတြဆာ၊ ေလေတြထ။ ဒီလုုိနဲ႔  အစာအိမ္နာေရာဂါ၊ ေလနာေရာဂါေတြကုုိ  အသက္ႀကီးသည္အထိ အေမြခံသြားၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြဆုုိတာကလည္း မနည္းဘူး။ ဘုုန္းႀကီးမ်ား ေရာဂါမျဖစ္လုုိက္နဲ႔။ ျဖစ္လုုိက္ရင္ အစာအိမ္နဲ႔ဆီးေရာဂါသည္က မ်ားတယ္။
 ေရာဂါဘယေတြ ရေအာင္ထိ က်က္ရ အံရ ဆုုိ အဆုုိအမိန္႔ေတြ ကလည္း ၾကည့္ဦးေလ။“ေၾကာင္ပုုစြန္စား ကၽြတ္ကၽြတ္၀ါးသုုိ႔” တဲ့ ။ “လႊသြားပမာ ေက်ာက္ထက္စာသုုိ႔” တဲ့။ “အာဂုုမ္ရမွ အာဂလူ” တဲ့။

အဲသလုုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကၽြတ္ကၽြတ္ေၾကေအာင္ ၀ါးလာခဲ့ရလုုိ႔မ်ားလားေတာ့ ေျပာတတ္ဘူး။ “ေတြးေခၚစဥ္းစားၾကည့္ျခင္း” ဆုုိတဲ့  သြားေတြကေတာ့ တေျဖးေျဖး ယုုိင္နဲ႔ၿပီး ျပဳန္းတီးလာတယ္။ ထက္ျမက္သင့္သေလာက္ မထက္ျမက္ေတာ့ဘူး။ အပ်င္းဆုုံးအလုုပ္ မလုုပ္ခ်င္ဆုုံး အလုုပ္ကုုိ ေျပာပါဆုုိရင္  အဲဒီ စဥ္းစားေတြးေခၚရတဲ့ အလုုပ္မ်ိဳး ျဖစ္လာတယ္။ ေခါင္းပူခံ မစဥ္းစားခ်င္ၾကေတာ့ဘူး။ စာလုုပ္တာကအစ စဥ္းစားရမည့္ စာဆုုိ မလုုပ္ခ်င္ဘူး။ အလြတ္က်က္ရမည့္စာဆုုိ လာထား တေရးႏုုိးထေမးေတာင္  ေျဖႏုုိင္ေအာင္ က်က္ပစ္လုုိက္မယ္ ဆုုိတာမ်ိဳး။

ဒီလုုိနဲ႔ ငယ္ငယ္တုုန္းက ေၾကာင္ပုုစြန္စား ကၽြတ္ကၽြတ္၀ါးခဲ့တဲ့ စာေတြက ဆရာဘ၀ ျပန္လည္ပုုိ႔ခ်ဖုုိ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္အခါခါ စဥ္းစားၾကည့္ခါမွသာ "ေၾသာ္..ဒီလုုိပါလား" လုုိ႔  ႀကီးမွ နားလည္သေဘာပါက္လာရတာေတြလည္း ရွိတယ္။  ဒီေတာ့မွ   သေဘာေပါက္ေအာင္ စဥ္းစားရမည့္စာေတြကုုိလည္း  အလြတ္က်က္လာခဲ့မိတာပါလား ဆုုိတာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ သတိထားမိလာတယ္။

“ငါ အဲဒီတုုန္းက အခုု နားလည္သေဘာေပါက္သေလာက္ ငါးဆယ္ရာခုုိက္ႏွုုံး ေလာက္  သေဘာေပါက္ရင္ကုုိ စာေမးပြဲမွာ သိပ္မပင္မပန္းဘဲ ေအးေအးေဆးေဆး သက္သက္သာသာ ေအာင္ခဲ့မွာ ေသခ်ာတယ္” ….ဆုုိတဲ့ အေတြးေလးေတြက လည္း ၀င္ေရာက္လာတတ္တယ္။  ေအာင္ျမင္တာနဲ႔ ေပးဆပ္ရတာက မညီမွ်ဘူးလုုိ႔ ခံစားလာရတယ္။ "ပါ၀ါမ်က္မွန္အထူႀကီးနဲ႔ ရရွိထားတဲ့ဘြဲ႔တံဆိပ္ႀကီးကုုိ ျပန္လဲလုုိ႔ရရင္ လဲပစ္လုုိက္ခ်င္တယ္" ဆုုိတဲ့ ဘုုန္းႀကီးတစ္ပါးရဲ့ ခံစားခ်က္ကုုိလည္း စာနာမိတယ္။

ျမန္မာစကားအပါအ၀င္ ဘာသာစကားငါးမ်ိဳးေလာက္ကုုိ ေကာင္းေကာင္းေျပာတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြ ႏိုုင္ငံျခားသား ဘုုန္းႀကီးတစ္ပါးကေတာ့ ျမန္မာဘုုန္းႀကီးေတြ အျခားဘာသာစကား မ်ားမ်ား မေျပာတတ္ၾကတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔အျမင္ကုုိ ဒီလုုိ သုုံးသပ္ျပတယ္။

“အရွင္ဘုုရားတုုိ႔ ျမန္မာဘုုန္းႀကီး အမ်ားစုုရဲ့ ဥာဏ္ရည္ ဥာဏ္ေသြးက တပည့္ေတာ္တုုိ႔ေအာက္ မေရာက္ပါဘူး…။ ဘာသာစကားသင္တဲ့ေနရာမွာ မ်ားမ်ား မထူးခၽြန္တာက အရွင္ဘုုရားတုုိ႔ ဦးေဏွာက္ေတြက  ငယ္စဥ္ကတည္းက အာဂုုမ္က်က္တဲ့ဘက္မွာ အလြန္အကၽြံ အသုုံးျပဳခဲ့ရတာေတြမ်ားေတာ့ အရြယ္မေရာက္ခင္ ပင္ပန္းလြန္းၿပီး ဘာသာစကားဘက္မွာ အားနည္းသြားပုုံေပၚပါသတဲ့”……။

သူေျပာတာလဲ စဥ္းစားစရာပါပဲ။ ငယ္ငယ္က ျမန္မာႏုုိင္ငံပရိယတၱိပညာေရးစနစ္အတုုိင္း အာဂုုမ္မ်ားမ်ား က်က္လာရတဲ့ ဘုုန္းႀကီးအမ်ားစုုဟာ အျခားဘာသာစကားေတြထဲက  အဂၤလိပ္ဘာသာစကားတစ္ခုုကုုိေတာင္ မနည္း ခါးေတာင္းက်ိဳက္ ႀကိဳးစားေလ့လာၾကရတာ မ်ားတယ္။ ဒါေတာင္မွ ကမၻာ့အဆင့္နဲ႔ တန္း၀င္ေအာင္ ေျပာႏုုိင္ ဆုုိႏုုိင္ ေရးႏုုိင္တဲ့ ဘုုန္းႀကီးဆုုိတာ လက္ခ်ိဳးေရလုုိ႔ရေအာင္ကုုိ ခပ္ရွားရွားရယ္။

သီရိလကၤာမွာတုုန္းက  စာအုုပ္ႀကီးကုုိင္ၿပီး စာက်က္ေနတဲ့ကုုိယ္ကုုိ သီဟုုိဠ္ဘုုန္းႀကီးေတြက အထူးအဆန္းသတၱ၀ါတစ္ေယာက္လုုိ ၾကည့္တာ ခံရဖူးတယ္။ စကၤာပူႏုုိင္ငံမွာလည္း ကေလးေတြ စာက်က္တာ ကိုုယ္ျဖင့္ တစ္ခါမွ မေတြ႔မိဖူး။ စာမက်က္လုုိ႔ မေတာ္ဘူးလုုိ႔မ်ား မထင္လုုိက္နဲ႔။ စကၤာပူက ကေလးေတြ ေတာ္ၾကတယ္။ ေတာ္တာမွ ရြာထဲတင္ ေတာ္ၾကတာမဟုုတ္ဘူး။ ကမၻာထဲထိ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ကုုိ ေတာ္ၾကတာ။  အဲဒါေတြအားလုုံးရဲ့ အေျဖကုုိ ရွာၾကည့္ေတာ့  ပညာေရးစနစ္ပါပဲ။

ဒီႏွစ္ ဆယ္တန္းစာေမးပြဲကုုိ ထူးခၽြန္းစြာ ေအာင္ျမင္ၾကတဲ့ ကေလးေတြရဲ့ ႀကိဳးစားမွဳကုုိ အသိအမွတ္ ျပဳၾကရမယ္။ သူတုုိ႔ေလးေတြရဲ့ ေအာင္ျမင္မွဳေတြကုုိ လွိဳက္လွိဳက္လွဲလွဲ  ခ်ီးၾကဴးၾကရမယ္။ ဒါဟာ သူ႔တုုိ႔အတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္ပါပဲ။  ဒါေပမဲ့ အဲဒီအတြက္ သူတုုိ႔ေလးေတြ ေပးဆပ္ခဲ့ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကုုိေတာ့ အားက်သင့္မွ အားက် ရမယ္။ အားေပးသင့္မွ ေပးရမယ္။ အတုုယူသင့္မွ ယူရပါမယ္။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကရမယ္။

လူပညာေရးစနစ္မွာ တကၠသုုိလ္၀င္တန္းဆုုိတာ ဘ၀ရဲ့အခ်ိဳးအေကြ႔တစ္ခုုျဖစ္သလုုိ ဘုုန္းႀကီး ပညာေရးစနစ္မွာလည္း ပထမႀကီးတန္းဆုုိတာ ဘ၀ရဲ့ အခ်ိဳးအေကြ႔တစ္ခုုလုုိ႔ ဆုုိႏုုိင္တယ္။

အဲသလုုိ အခ်ိဳးအေကြ႔တစ္ခုုအတြက္သာ ကုုန္ရမည့္ အင္အားေတြကုုိ တစ္ဘ၀စာလုုံးအတြက္ မက်န္ေလာက္ေအာင္အထိ ျဖဳန္းတီးအားထုုတ္ပစ္ရတဲ့ ပညာေရးစနစ္မ်ိဳးဆုုိရင္ေတာ့ အားက်သင့္မွ အားက်ရမယ္။ အားေပးသင့္မွ အားေပးရမယ္လုုိ႔ ထင္တယ္။ ဘာလုုိ႔လဲဆုုိေတာ့ ကေလးေတြရဲ့ အနာဂတ္ခရီးဆုုိတာ မုုိင္ေပါင္းမ်ားစြာ အရွည္ႀကီး က်န္ရွိေနေသးတယ္ေလ။

လူ႔ဘ၀ဆုုိတာ ပညာေရးတစ္ခုုတည္းနဲ႔ ရပ္တည္ေနရတာမဟုုတ္ပါဘူး။ အေရးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ရပ္တည္ေနၾကရတယ္ဆုုိတာ သေဘာေပါက္ခဲ့ရင္…

အသိအမွတ္ျပဳသင့္တာရယ္၊ ခ်ီးၾကဴးသင့္တာရယ္၊ အားေပးသင့္တာရယ္ ဆုုိတဲ့ ဒီသုုံးခုုကုုိေတာ့ လုုံးေထြး ေရာမပစ္ဘဲ ကြဲကြဲ ျပားျပား နားလည္ဖုုိ႔ေတာ့ လုုိမယ္ ထင္ပါတယ္။

ေရၾကည္ခ်မ္းျမ (Singapore)

13.06.2016

No comments:

Post a Comment